به وب سایت مرکز پژوهش های دانش بنیان فرهیختگان زرنام خوش آمدید ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
منو
آخرین مقالات
آمار بازدید کنندگان
کاربران حاضر : 45
بازديد امروز : 191
آمار کل : 2345424
حضور فعال گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر در بیست و یکمین کنگره ملی علوم و صنایع غذ ...
۱۳۹۲ بيست و هشتم آبان
 
 

حضور فعال گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر در بیست و یکمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی

بیست و یکمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی با اهداف فراهم نمودن فضاي علمي مناسب براي ارايه و تبادل نظر در زمينه آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي و كاربردي علوم و صنايع غذايي کشور و ارايه يافته هاي علمي دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي به شركت هاي فعال، با حضور گسترده گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر در اسپانسری و ارائه مقاله در دانشگاه شیراز برگزار شد.         
بر اساس این گزارش، كنگره ملی علوم و صنایع غذایی به عنوان بزرگترين رويداد علمي كشور در زمينه علوم و صنايع غذايي با حمايت همه دانشگاهها و مراكز پژوهشي فعال در حالی برگزار شد که گروه توسعه صنعتی و پژوهشی زر به عنوان یکی از حامیان اصلی این کنگره، بار دیگر حمایت های عملی خود را از پژوهش در صنعت غذای کشور به خوبی نشان داد. این درحالیست که این گروه موفق به ارائه مقالاتی به صورت پوستر و سخنرانی در این کنگره نیز شد.

گفتنی است در این کنگره که در بخشهای شیمی مواد غذایی ، میکروبیولوژی، نانوتکنولوژی ، روغن و اسانس ، گوشت و شیلات  و  تکنولوژی غلات با حضور جمع کثیری از اساتید، متخصصان و فعالان صنعت غذای کشور برگزار شد، مهندس هانیه صادقی،کارشناس کنترل کیفیت شرکت زر ماکارون، موفق به ارائه مقاله تحقیقاتی در زمینه بیو-نانوتکنولوژی غلات  با عنوان « تولید بیوامولسان، استخراج آن به روش نانوذرات مغناطیسی و بررسی تأثیر آن بر کشش پذیری و پایداری خمیر آرد گندم» در سالن همایش شد. در این مقاله تولید  بیوسورفکتانت حاصل از اسنیتوباکتر کالکواستیکوس ، استخراج آن با استفاده از  نانوذرات مغناطیسی و بررسی تأثیر آن به عنوان تقویت کننده خمیر به عنوان جایگزین افزودنیهای شیمیایی  بر خواص رئولوژیکی خمیر آرد گندم مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که محور های اصلی همایش عبارت بودند از:روش هاي نوين فراوري و نگهداري موادغذايی، نانوتكنولوژي و نانوبيوتكنولوژي در صنايع غذايي، ميكروبيولوژي و بيوتكنولوژي در صنايع غذايي،  غذاهاي فراسودمند، پري بيوتيك و پروبيوتيك، شيمي مواد غذايي و افزودني هاي غذايي، بهداشت و كنترل كيفيت مواد غذايي، بهينه سازي استفاده از پسماندهاي صنايع غذايي، طراحي مواد غذايي براي بيماران، نوزادان و افراد مسن، طراحي مواد غذايي خاص براي ماموريت هاي ويژه  فضايي و نظامي و  ساير پژوهش هاي نوين در عرصه علوم و صنايع غذايي.

ارسال نظر
نام شما
ایمیل
وب سایت
 
شرح نظر
عبارت زیر را در کادر وارد کنید

ارسال نظر
 
اطلاعات مطلب
گروه
بازدید 1886