براساس این گزارش، زرماکارون در حالی این موفقیت را بدست آورد که طی سالهای گذشته همواره بر تلاش مستمر در حوزه تولید صادرات محور با رویکرد درون زایی و برون گرایی تأکید داشته و توانسته است در شرایط نابرابر ناشی از تحریم، رقابتی موفق با بزرگترین برندهای جهانی، سهم قابل توجهی را به نام ایران در بازارهای بینالمللی بدست آورد.
مرتضی سلطانی، رییس هیأت مدیره زرماکارون در حاشیه این مراسم گفت: «یک اقتصاد پویا و پایدار، اقتصادی درونزا و برونگراست. بدین سبب، زایش و پویش در درون آن به گونهای است که ارزش افزوده ناشی از فرآوری بدست میآید و بنیان «تولد برند» به عنوان سرمایه ملی شکل میگیرد و از سوی دیگر این اقتصاد برونگرا، حضوری مؤثر را در عرصههای بینالمللی خواهد داشت که «ثروت آفرینی ملی» را به ارمغان میآورد.»
وی تصریح کرد: «اگر کشوری بتواند با رویکرد صادرات محور خود برندی بسازد، دوشادوش بزرگان اصیل تجارت جهانی به رقابت پرداخته و آنها را پس زده و موفق به کسب سهمی در بازار شود، آن وقت است که میتوان به پویایی آن اقتصاد امید داشت. به واقع صادرات، محور تحول اقتصاد ملی و پیشران آن برای خروج از بحرانها و رکود است. این واقعیت، همان تدبیر مقام معظم رهبری است که در قالب مفهوم «اقتصاد مقاومتی» نمایان شده است.»
صادرکننده ممتاز ملی تأکید کرد: «امروزه تولیدکنندگان خوشنام و متعهد ایرانی، در شرایط سخت تحریمها و فضای نابرابر رقابت، بارها و بارها پیروزمندانه قد برافراشتهاند و به نام ملت بزرگ ایران، از بازارجهانی سهم گرفتهاند. اینک این برندهای ایرانی، دیگر متعلق به یک یا چند نفر نیستند، بلکه بخشی از «ثروت و اعتبار ملی» تلقی میشوند و مراقبت و نگهداری از آن، یک مسئولیت اجتماعی و حیاتی برای تمامی جامعه و به ویژه برای دولتمردان فرض شده و از این رو حمایتهای دولتی به منظور ایجاد امنیت خاطر صادرکنندگان یک ضرورت تلقی میگردد.»